! Blogu olmayanlar ! ANONİM kısmını işaretleyip yorumunuzu yazabilirsiniz.

15 Ekim 2014 Çarşamba

anlatacaklarım var...

Piano ve su sesi dinlerken birkaç cümle yazmak istedim..kurban yardımları, şimdilerde kömür yardımları ve projeler derken iş yeri oldukça yoğun devam ederken evde de durumlar farklı değil..büyük oğlumun okula adaptasyon süreci ve küçüğümüzün de kıskançlık krizleri ile mücadelemiz sürmekte..bir ara gerçekten bu yoğunluğun hep böyle süreceği konusunda bilincim hipnoz olmuş durumdaydı..ve olumsuz düşündükçe işler arapsaçına dönüyor..
geçtiğimiz hafta sonu T. Hanım kapımı çaldı ve kahve eşliğinde çözüm yolları üzerine konuşmaya daldık..aldığı eğitimleri bana aktarmaya, anlatmaya, beni dinlemeye başladı..kısacık zaman diliminde bana çok iyi geldi..birkaç gündür kendimi daha pozitif, daha ılımlı ve daha enerjili hissediyorum..olumlu telkin ve dinlendirici müziklerle inşallah daha da iyi olacağım..
T. Hanım' ın hediye getirdiği bu hoş kitaba ne demeli...


ve bu ara okuduğum ve artık çantamdan çıkarmayacağım sağ kolum...
eşim almıştı bu kitabı..birkaç defa göz gezdirip kenara koymuştum..yabancı bayan bir yazarın tüm anne ve babalar hatta öğretmenler için çözüm yollarıyla, pratik bilgilerle dolu harika bir sığınak..

irdeleyerek ve talimatları uygulayarak okumaya devam ediyorum..tebessüm ediyorum çünkü birkaç gündür uygulamama rağmen talimatlar sonuç verdi...çocuklarıma iki gündür hiç kızmadım ve bu duruma gerçekten şaşırdım..herkese tavsiye ediyorum..
kuşlu defterimi elimden bırakamıyorum..


*çocuklarınıza bir şey söylediğinizde, onların sizinle savaşmak yerine, size inanmaları harika bir duygudur.
*bir ebeveyn, kontrol metodu olarak sesini kullandığında , çocuklar "ebeveyn sağırlığı" yaşarlar...
*rüşvet ve ödüller çocuğun aktiviteden çok ödüle odaklanmasına neden olur. bu da çocuğun o başarıdan keyif almasını engeller.
*anne ve babalar kendi duygularını saklamayı öğrenmelidir.
......
anne ve baba olmak çok zor..çocukları tanıyıp onlara uygun yetiştirme tarzını yakalayabilmek ve uygun davranmak için kendimizi sürekli geliştirmek zorundayız..öğreneceğimiz bilgilerin sonu yok...

selamlar dostlar...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Blogu olmayanlar..!
ANONİM kısmını işaretleyip yorumunuzu yazabilirsiniz