! Blogu olmayanlar ! ANONİM kısmını işaretleyip yorumunuzu yazabilirsiniz.

6 Mayıs 2014 Salı

hayat bazen sessiz bir tebessümden ibarettir..

çaresizlikle yanımıza gelen, dertlerini anlatabilmek için şekilden şekile girip en son çözümü birkaç kelime Türkçe öğrenmekte bulan mülteciler..güven olmadan yaşamanın en belirgin örnekleri..yarını ve hayalleri çok küçük olan..lüksleri bulunmayan..hayattan beklentileri bizimkilerin çok ötesinde, günü geçirmeye bakan..
ben empati kurabilmeyi öğrendim onlarla..onlara bakarak kendimi sorgulamayı..yıllarca bulamadığım kendimi onların göz bebeklerinde buldum..ve onlardan kopmak istemiyorum..gerçek hayatı kaybetmek istemiyorum..dertlerine dermen olamasam da, yüreğime sığmasa da artık üzüntüler olsun..bana dünyanın geçiciliğini, ölümü her gün hatırlatıyorlar..
dün gıda kolisi dağıttığımız üç çocuklu mülteci bir aileydi aslında bana bunları söylettiren..o ailenin ortanca çocuğu..bizim belki tenezzül bile edemeyeceğimiz temel gıda malzemelerinin bulunduğu koli..çok mu heyecan verici..çok mu özel..yanına gittiğimde parkta oynuyordu..ve beni tanıdı yanıma kadar geldi..Türkçe bilmediği için konuşmuyordu ve sesini duymamıştım daha önce...arkadaşım koliyi bıraktı kapılarının önüne..üç çocuk koliye koştu..arabaya binecekken bana bir şeyler anlatmaya çalışıyordu...zıplıyordu..önüne bayramlık ayakkabı mı koymuştum..elini var gücüyle sallıyordu...ve ben durdum..arabaya binmedim..özlemiştim sevinen çocuk görmeyi..ve en son yüzünde derin, sessiz ama her şeyi anlatan sakin bir tebessüm vardı..gün boyu gözümün önünden gitmeyen sade bir tebessüm..
her şey bu kadar basitti..
peki bu basitliği biz neden kendimizi paralarcasına zorlaştırıyorduk?.....
*****
şimdi T. Hanım' la içilen kahve...beni makamında ağırlayan arkadaşıma teşekkür ediyorum...


T.Hanım' ın yakaladığı hoş bir manzara..Göynük yakınlarında...



2 yorum:

  1. Sen bir mülteci görüyorsun
    Yüreğin parça parça
    Yaptıklarını sorgulatıyor
    Sıyrılıyorsun dünyalıklardan
    İstanbul'da görsen
    Aman şimdi para isteyecek diye nereye kaçacağını bilemiyor insanlar
    Şimdi onlar bizden zengindir diye bir günlük konuşma konusu çıkarıyorlar kendilerine
    Hal böyle dost
    Niyet halis olsun
    Her şeyden bir şey nasip eder o zaman güzel mevla

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım benim..inşallah Rabbim bizi doğru yola ulaştırır ve orada sabit kılar..

      Sil

Blogu olmayanlar..!
ANONİM kısmını işaretleyip yorumunuzu yazabilirsiniz